Toplumun sağlığı; çevresiyle; ağacı, hayvanı, temizliği ve
insani ilişkileri ile korunur.
Toplumları çürüten en büyük hastalık SEVGİSİZLİKTİR.
SEVGİSİZLİK; pencerenin önünü kapatıyor diye ağacı kestirir,
alerjim var diye kuşun konduğu yere dikenli tel çektirir, havlıyor diye köpek
öldürtür, oynuyor diye çocuk kovalatır…
"BARINAK YAPACAĞINA, BAĞIMLILAR İÇİN BİRŞEY YAP"
DİYE BELEDİYEYE AKIL VEREN ERGUN AŞÇI’YA “ HİÇ Mİ SEVİLMEDİN, SEVMEDİN?”
Ya da hayvan düşmanı yazılar yazdırır. İçlerindeki
sevgisizliği "hayvana yapacağına insana yap" diye gizlerler. Oysa
imkanları olduğu halde insana da el uzatmazlar. Ama insana yap dediklerinde
herkes Onları yardımsever sanır.
BİRİNİN YAPILMASI, DİĞERİNE ENGEL DEĞİLDİR, SORUNLAR SIRAYLA
ÇÖZÜLÜR. BAKIMEVİ MADDİYATLA HEMEN ÇÖZÜLEBİLİR, BAĞIMLILIK UZUN BİR MÜCADELE
GEREKTİRİR VE TOPLUMUN ÇOĞUNU EĞİTMEK GEREKİR.
Bağımlılık, bu toplumun kanayan yarasıdır ve maalesef
giderek gençler buna yöneliyorsa bunun tek nedeni SEVGİSİZLİKTİR.
Aileler çocuklarının sadece başarılarına odaklanıp,
başarısız olduklarında onlardan vazgeçmektedirler. Ailelerin eksik bıraktığı
sevgi eksikliğini uyuşturucularda aramak yerine hayvan sevgisinde bulmaları
için çalışmalar yapmayı çok istedik.
Hayvan Sevgisi, bağımlılığın tedavisinde güçlü bir etkendir.
Bununla ilgili sayısız gerçek hikayeler yazılmıştır. Bunlardan biri uyuşturucu
bağımlısı olarak sokaklarda yaşayan James Bowen’ın hayatını anlatan Sokak
Kedisi Bob kitabıdır. Sonradan filmi de çekilen kitapta, uyuşturucu bağımlısı
gencin kedisi sayesinde hayatının nasıl değiştiği, bağımlılıktan kurtulduğu
anlatılmaktadır.
Dohaycan Derneği’ni kurarken; toplumun tüm mağdur
kesimlerine ulaşmayı hedeflemiş, bağımlılıkla da mücadele etme kararı almış, gençlere
hayvan sevgisi yoluyla ulaşmayı, içlerindeki sevgi açlığını dindirmeyi, onları
topluma kazandırmayı hedeflemiştik.
![]() |
ÇOCUKLAR DURAKTA BEKLİYOR, O DA UYUYOR. SORUN VAR MI? YOK. TABİİ KORKAN YA DA SEVMEYEN BİRİ GELENE KADAR. |
Bunun için ilk adım olarak Emniyet Müdürü ( eski) ile
görüşüp, gençlere nasıl ulaşabileceğimizi konuşmuştuk. Bu görüşme sonunda; Bağımlılıkla mücadelenin sadece bağımlı çocuklara ulaşmakla
yapılamayacağı, ailelerine de ulaşılması gerektiği ( ki bunun farkındaydık)
kanısına varmıştık. Ama en önemlisi Müdürün bu mecranın tehlikeli olduğu
konusunda bize yaptığı dostça uyarıdan sonra, bağımlı çocukları kazanmak için
vereceğimiz mücadele de daha çok insanı aktif çalışmak üzere derneğe
kazandırmadan bu işe kalkışmanın oldukça riskli olduğunu fark ettik ve bu
çalışmamızı ertelemek zorunda kaldık.Bağımlılıkla Mücadele konusu, içimizde
kanayan bir yara olarak kaldı.
KAFESLERDE OLMASI GEREKEN ONLAR DEĞİL, TECAVÜZCÜLER, KATİLLERDİR!
Toplumun belli kesiminin şikayetleri ve hayvanlara
verdikleri zararlar yüzünden sokak hayvanlarına odaklanmak zorunda kaldık.
Çünkü onların kendilerini savunabilecek dilleri ve kimseleri yoktu.Şikayet
edenlerin şikayetlerine çözüm bulunmalıydı - ki biz o kesimi SEVGİSİZLER ve
KORKANLAR olarak ikiye ayırıyoruz- Bu yüzden, şikayetleri bitirmek için
yapılması gerekenin; sokak hayvanlarına, Akçakoca’ya yakışır bir bakımevi
yapılması olduğunu gördük. On yıldır deneyerek, uğraşarak anladık.
Ve Bakımevini Sayın Okan Yanmaz’dan talep ettik. O da kabul
etti, söz verdi. Biz kimseyi kandırmadık. Yetişkin bir iş adamı, yıllardır
belediye başkanı olmak için uğraşan adam, herhalde belediyenin olanaklarını ve
yapabileceklerini bilerek söz vermiştir, diye düşünüyoruz.
Akçakoca’da aktif olarak gönüllü derneklerde çalışacak insan bulmak çok zor. Bu yüzden istedik ki; Öncelikle şikayetleri çözecek sağlıklı bir bakımevi yapılsın, bizler de toplumun diğer kanayan yaralarıyla da uğraşmaya zaman bulabilelim. Korkanlar için de FOBİ çalışmaları yapalım.
Akçakoca’da aktif olarak gönüllü derneklerde çalışacak insan bulmak çok zor. Bu yüzden istedik ki; Öncelikle şikayetleri çözecek sağlıklı bir bakımevi yapılsın, bizler de toplumun diğer kanayan yaralarıyla da uğraşmaya zaman bulabilelim. Korkanlar için de FOBİ çalışmaları yapalım.
Bu sorun çözülürse, Aşçı merak etmesin bağımlılıkla ilgili
mücadeleyi de BİZ yapabiliriz. O sadece oturduğu yerden AHKAM kessin yeter!
DİPNOT : Sayın Aşçı 5199 sayılı kanun ve yönetmeliği ile
belediyelere verilen yükümkülüğün belediyeler kanununda yer almadığını yazmış.
Belediyeler kanununda yer almaması; tam da kendisinin de belirttiği gibi TOPLUM SAĞLIĞI söz konusu ise yapılması
zorunlu hizmetlere girmektedir. Ayrıca Belediyeler Kanunu 2005 de yayınlamış olup; 5199 sayılı Hayvanları Koruma Kanunu Uygulama Yönetmeliği 2006 yılında yayınlanmıştır. Ve bu yönetmelikte konu ile ilgili taraflar bir bir tanımlanmış olup, en büyük sorumluluk Belediyelere verilmiştir. Ek. 1
Ayrıca Hayvanseverlerin aslında BARINAK VEYA BAKIMEVİ TALEBİ
gibi görünen durum HAYVANSEVMEYENLERİN ŞİKAYETLERİNİ önlemek içindir.
Kısırlaştırıp, aşılayıp aldığı yere bırakmalarını tercih ederiz. Biz sokaktaki
hayvanlardan şikayetçi değiliz. Sadece oradaki hayvanlara zarar verenler için
para cezası değilde hapis cezası çıksa onları da korumuş olacağız.
O yüzden AŞÇI EFENDİ, bilmediğin, anlamadığın konuda
yazarken, sözde belediyenin bütçesini düşünürken, sevmediğin hayvanları sokakta
istiyorsun. SORUN YOK !
Aşağıda Dohaycan’ın gerçekleştirmek istediği
bağımlılığa yönelik çalışması. Dosya halinde Kaymakamlığa ve Emniyete
sunmuştuk. ( Yıl 2015)
Birçok ilde
hayata geçirilen;
“SEVGİYE UZANAN
ELLER PROJESİ”
İlimizde ve
İlçemizde tehlikeli bir biçimde artan uyuşturucu ve diğer bağımlılıklara karşı
gençliğe el uzatmak gerekiyor.
Diğer illerde,
Emniyet Müdürlüğü ve Gençlik ve Spor Müdürlüğü’nün ortaklaşa hayata geçirdiği
“Sevgiye Uzanan Eller Projesi” ile gençlerin spora yönlendirilmesinin çok
olumlu sonuçlar verdiğini basın aracılığıyla öğrendik.
Bu projenin
ilçemizde de hayat bulacağına ve gençlerimizin zararlı alışkanlıklara
yönelmesini engelleyeceğini düşünüyoruz.
·
"Sevgiye Uzanan Eller Projesi" kapsamında öğrencilere yönelik
çalışmaların yapılması.
·
·
Yeteneklerine göre spora, müziğe ve resme yönelmelerini sağlamak için
kursların açılması,
·
·
"Sevgiye Uzanan Eller Projesi" kapsamında öğrenci velilerine
yönelik Aile Eğitimi Seminerlerinin düzenlenmesi,
·
·
Okul dışında bağımlı çocuklar üzerinde
emniyet ve aileleler ile birlikte çocukların kazanılması, tedavi edilmesi için
çalışmaların yapılması,
DOHAYCAN DERNEĞİ olarak; ailelerle, kurumlarla
görüşerek, işbirliği yaparak, bu projenin ilçemizde hayat bulmasını istiyoruz.
EK.1 :https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2006/05/20060512-7.htm
EK.1 :https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2006/05/20060512-7.htm
EK 1
Belediyelerin alacağı tedbirler
MADDE
7 – (1) Belediyeler;
a)
Sahipsiz veya güçten düşmüş hayvanların toplatılması, kısırlaştırılması,
aşılanması, gerekli tıbbî bakımlarının yapılması ve işaretlenmesi, alındığı
ortama geri bırakılması, sahiplendirilenlerinin kayıt altına alınmasıyla,
b)
Geçici bakımevine gelen hayvanları öncelikle Ek-2 deki Sahipsiz Hayvan Kayıt Defterine kaydederek
müşahede altına almakla, gerekli tedavilerin yapılmasını, kısırlaştırıp
aşılanmasını ve işaretlenmesini müteakip alındığı ortama bırakmakla, geçici
bakımevlerine gelen hayvanların sahiplenilmesi için yerel hayvan koruma
görevlileri ve gönüllü kuruluşlar ile işbirliği yapmakla,
c)
Geçici bakımevinde bulunan tüm hayvanların sahiplendirilmesi için belediye ilân
panoları ile belediyenin internet ortamı ve diğer tüm yayın organlarında duyuru
yapılmasıyla,
ç)
Bölge ve mahallerindeki, özellikle köpekler ve kediler olmak üzere, sahipsiz
hayvanların bakımları, aşılarının yapılması, işaretlenmesi ve kayıtlarının
tutulmasının sağlanması, kısırlaştırılması, alındığı ortama geri bırakılması ve
sahiplendirilmelerinin yapılması için hayvan geçici bakımevlerine gönderilmesi
gibi yapılan tüm faaliyetlerde yerel
hayvan koruma görevlileri ve gönüllü kuruluşlar ile belediye veteriner hekimlerinin
koordinasyonunun sağlanmasıyla,
d)
Sahipsiz hayvanların beslenmesi amacıyla, bölgesinde bulunan lokanta, işyeri ve
fabrikaların sahiplerinin uygun görmesi halinde işletmelerinde ve mutfaklarında
oluşan hayvan beslemeye elverişli besin maddelerinin toplanmasıyla,
e)
Geçici bakımevlerinde kaldıkları süre içerisinde; kanunî istisnalar ile
bulaşıcı, tedavi edilemez veya tedavi sonrası iyileşme ihtimali olmayan bir
hastalığa sahip olduğuna, alındığı ortama bırakıldığında insan ve çevre
sağlığını önlenemez derecede tehdit edeceğine geçici bakımevi veteriner
hekimince karar verilerek rapor tutulan hayvanların en az acı veren ve en hızlı
şekilde ölümünü sağlayan yöntemlerle öldürülmesiyle,
f)
Geçici bakımevlerinden kedi ve köpek almak isteyen kişi, kurum ve kuruluşlar
için Ek-4 deki Sahipsiz Hayvan Edinme Formunu doldurmak, geçici bakımevi
sorumlusu ya da sorumlu veteriner hekimin de onayı ile sorumlu veteriner
hekimce düzenlenen sağlık karnesini vererek sahiplendirme yapılmasıyla,
g)
Geçici bakımevlerinde oluşan atık ve artıkların çevre ve toplum sağlığına zarar
vermesinin önlenmesiyle,
ğ)
Geçici bakımevlerinde ticarî amaçla hayvan üretiminin engellenmesiyle,
h)
Ev ve süs hayvanı ile kontrollü hayvan ve geçici bakımevlerinde ölen
hayvanların, belirlenecek yerlerdeki derin çukurlara gömülerek üzeri
sıkıştırılmış toprak ile kapatılması veya yakma ünitesinde yakılmasıyla ve
16/5/1986 tarihli ve 3285 sayılı Hayvan Sağlığı ve Zabıtası Kanununa göre
enfeksiyon geçirmiş ve zoonoz hastalıktan ölen hayvanların ise bünyesinde
bulunan yakma fırınında yakılması veya usulüne uygun olarak kireç ile
gömülmesiyle,
ı)
Ev ve süs hayvanları ve kontrollü hayvanların, Ek-1 deki Sahipli Hayvan Kayıt
Defterine kayıtlarının yapılmasıyla,
i)
Ev ve süs hayvanını bulunduran hayvan sahiplerinin, ölümü ya da hayvanına
bakamayacak şekilde hastalanması durumunda; hayvan sahiplerinin yakınları
tarafından gerekçelerinin belediyeye bildirilmesi halinde, belediye
görevlilerince hayvanları geçici bakımevlerine göndermek ya da
sahiplendirmekle,
j)
Hayvan geçici bakımevinden ev ve süs hayvanı almak isteyen kişilere, Ek-4 deki
Sahipsiz Hayvan Edinme Formu doldurtularak; hayvana ait bilgileri Ek-1 deki
Sahipli Hayvan Kayıt Defterine kaydetmekle,
k)
Ev ve süs hayvanı satan işletme sahiplerine verilecek eğitimi organize etmekle,
l)
Yerel hayvan koruma görevlilerine verilecek eğitimi organize etmekle,
m)
Bu Yönetmeliğin 50 nci maddesi gereğince el konulan hayvanların
sahiplendirmesini ya da kontrol altına alınmasını sağlamakla
ilgili
hususlarda gerekli tedbirleri alır.
Geçici
özel bakımevlerinin görev ve sorumlulukları
MADDE
8 – (1) Geçici Özel
bakımevleri;
a)
Geçici bakımevlerinin çalışması ile ilgili usul ve esaslara uymakla,
b)
Geçici bakımevlerinden kedi ve köpek almak isteyen kişi, kurum ve kuruluşlar
için Ek-4 deki Sahipsiz Hayvan Edinme Formunu doldurarak geçici bakımevi
sorumlusu ya da sorumlu veteriner hekimin de onayı ile veteriner hekimce
düzenlenen sağlık karnesi vererek sahiplendirme yapmakla,
c)
Geçici bakımevinde oluşan atık ve artıkların çevre ve toplum sağlığına zarar
vermesini önleyecek tedbirlerin alınmasını sağlamakla,
ç)
Geçici bakımevinde ticarî amaçla hayvan üretimini engellemekle,
d)
Bu Yönetmelikteki şartlara uymakla birlikte herhangi bir sebeple hayvan
bakımevlerinin kapatılmak istenilmesi halinde, bir ay önceden il müdürlüğüne
haber vermekle,
e)
Geçici bakımevinde hayvanların ölmesi durumunda ilgili belediye ile irtibata
geçmekle,
f)
Geçici bakımevlerinde sorumlu veteriner hekimi ile yapılan sözleşmenin bir
nüshası geçici bakımevi sahibi tarafından il müdürlüğüne gönderilmekle ve
geçici bakımevinin sorumlu veteriner hekimsiz kalmaması için gerekli tüm
tedbirleri almakla,
g)
Geçici bakımevleri, kapasitesi yüz hayvanı aşmayacak şekilde ise; veterinerlik
hizmetlerini hizmet alımı şeklinde yapmakla
görevli
ve sorumludur.
Sorumlu
veteriner hekimin görev ve sorumlulukları
MADDE
9 – (1) Sorumlu veteriner hekimler;
a)
Bağlı bulunduğu kurum, kuruluş ve tüzel kişilerle birlikte çalıştığı yerin
mevcut mevzuata uygun bir şekilde faaliyet göstermesinden ve bu yerlere
hayvanların kabul edilip uygun şartlarda bakılmasından, kayıtların
tutulmasından, hayvanlara aşılama, ilaçlama, kısırlaştırma ve işaretlemenin yapılmasından,
alet ve malzemelerin temizlik ve dezenfeksiyonundan, atık ve artıkların çevre
ve toplum sağlığına zarar vermesini önleyecek tedbirlerin alınmasından,
b)
Görev yaptığı geçici bakımevinde, 3285 sayılı Kanuna tâbi ihbarı mecburî hastalık
çıktığında durumu resmî makamlara haber vermekle ve ilgililerce alınacak yasal
tedbirleri uygulamakla,
c)
Bağlı bulunduğu bölgenin veteriner hekimleri odası tarafından hazırlanarak
onaylanmış ve çalışmasına izin verildiğine dair belge ile çalışma saatlerini
gösterir belgeyi geçici bakımevinde görülebilir bir yere asmakla
görevli
ve sorumludur.
Hayvan
sahiplerinin görev ve sorumlulukları
MADDE
10 – (1) Ev ve süs hayvanı veya kontrollü hayvanı bulunduranlar ile yeni hayvan
sahiplenecekler;
a)
Kedi ve köpek gibi hayvanlara yapılan bütün işlemlerin, mevcut ya da geriye
doğru izlenebilmeleri ve denetim altında tutulmalarının sağlanması amacıyla;
hayvanını veteriner hekimler tarafından, mikroçip uygulaması ile kimliklendirip
kayıt altına almakla,
b)
Mikroçip uygulaması yapılamadığı durumlarda; hayvanına ve kendisine ait
bilgileri içerecek şekilde ilgili belediyeye Ek-1 deki Sahipli Hayvan Kayıt
Defterine belirtildiği şekilde kayıt yaptırmakla,
c)
Hayvanın türüne uygun olan etolojik ihtiyaçlarını karşılamak; gerekli aşılarını
ve tedavilerini veteriner hekime yaptırmak, sağlığına dikkat etmekle,
ç)
Kontrolsüz üremeyi önlemek amacıyla, toplu yaşanan yerlerde beslenen ve
barındırılan kedi ve köpeklerin kısırlaştırılmasıyla, hayvanını yavrulatmak
istemesi halinde doğacak yavruları belediyeye bildirerek kayıt altına aldırmak
suretiyle bakmak ve/veya dağıtımını yapmakla,
d)
Kedi ve köpek gibi sahipli hayvanların ölmesi halinde, hayvanına ait bilgi ve
belgelerini yedi gün içinde belediyeye teslim etmekle,
e)
Kedi ve köpek gibi hayvanı kaybolduğunda, yedi gün içinde belediyeye
bildirmekle,
f)
Ev ve süs hayvanları ve kontrollü hayvanların gerektiğinde bağlanması
sırasında; kullanılan alet ve ekipmanların hayvana zarar vermeyecek şekilde
olmasına dikkat etmek, alet ve ekipmanların hayvanlara yeterli hareket
özgürlüğü vermesini sağlamakla,
g)
Hayvanların bakıldığı ve barındırıldığı ortam şartlarının; onların etolojik ve
tür özelliklerine uygun, optimum şartlarda olmasına dikkat etmekle,
ğ)
Hayvan sahibi ya da hayvan muhafaza eden kurum ve kuruluş, sahibi bulunduğu
hayvanın ses düzeyini kontrol altına almak üzere, söz konusu hayvan ya da
hayvanların yaşama ortamına en yakın konutta bulunan bir yatak odası için ses
basıncı düzeyi ve oturma odaları için de kabul edilebilir ses basıncı düzeyleri
ile ilgili olarak 1/7/2005 tarihli ve 25862 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan
Çevresel Gürültünün Değerlendirilmesi ve Yönetimi Yönetmeliğindeki (2002/49/EC)
değerleri sağlamakla,
h)
Mesken dışında dolaştırılan hayvanların dışkılarını temizlemekle,
ı)
Ev ve süs hayvanı veya kontrollü hayvanı, halka açık yerlerde tasma ile kontrol
altında dolaştırmakla,
i)
Bu Yönetmelik yürürlüğe girmeden önce sahiplendirilmiş tehlikeli hayvanların;
halka açık yerlerde dolaştırılması sırasında çevreye vereceği zararı önleyecek
şekilde mutlaka ağızlığını takmakla ve kontrolünde tasma ile dolaştırmakla
görevli
ve sorumludur.
Yerel
hayvan koruma görevlilerinin yetki ve sorumlulukları
MADDE
11 – (1) Yerel hayvan koruma görevlileri;
a)
Bölge ve mahallerindeki sahipsiz hayvanların özellikle kedi ve köpeklerin bakım
ve aşılarının yapılması, aşılı hayvanların işaretlenmesinin sağlanması,
bölgedeki hayvanların kısırlaştırılması ve aşılandıktan sonra geri bırakılmak
veya sahiplendirilmek üzere belediye tarafından kurulan geçici bakımevlerine
gönderilmesi gibi yapılan tüm faaliyetler kapsamında yerel yönetimlerle eşgüdüm
sağlamakla,
b)
Bölgelerindeki lokanta, işyeri ve fabrika gibi kuruluşlardaki besin
maddelerinden sahipsiz hayvanların faydalanmasını ilgili belediye ile işbirliği
içinde gerçekleştirmekle,
c)
Görevleri kapsamında tespit ettikleri olumsuzlukları il müdürlüğüne
bildirmekle,
ç)
Bir yıl boyunca yaptıkları çalışmaları Aralık ayı içerisinde bir rapor halinde
il müdürlüğüne vermekle,
d)
Sahipsiz ve güçten düşmüş hayvanları koruma amacına yönelik olarak geçici
bakımevi yararına sosyal etkinlikler düzenlenmesine yardım etmekle,
e)
Sahipsiz ve güçten düşmüş hayvanların korunması ile ilgili konularda halkı
aydınlatmak amacıyla dergi, broşür ve benzeri yayınların çıkarılmasında yerel
yönetimlere yardımcı olmakla
görevli
ve sorumludur.
Yorumlar
Yorum Gönder