ÜNİVERSİTE TARTIŞIYOR, MEDYA TARTIŞIYOR, TURİZM DERNEĞİ NEREDE?
Akçakoca Kent Konseyi'nin 5. Genel Kurulunda; herkesin bildiği ama bir türlü gerçekleştiremediği
"TURİZMİN GELECEĞİ İÇİN BİRLİK OLMANIN ŞART OLDUĞUNU" ve bunun nasıl olabileceğini paylaşmamızın üzerinden bir yıldan fazla zaman geçti. Ama o günden bu güne hiç adım atılmadı.
“AKÇAKOCA’NIN
TURİZMDE MARKA OLABİLMESİ İÇİN, BİRLİK OLMASI ŞART.”
Düzce
Üniversitesi Girişimcilik ve Medya Topluluğu tarafından Akçakoca Turizm İşletmeciliği
ve Otelcilik Yüksekokulu Konferans Salonu’nda düzenlenen “TURİZMDE MARKALAŞMA
VE ÇALIŞANLARIN ÖNEMİ” konulu seminerde; Akçakoca’nın marka olabilmesi için
Üniversite, işletmeler ve kamu kurumlarının birlikte hareket etmesinin önemli
olduğu vurgulandı.
Yardımcı
Doçent Dr. Arif Güngör’ün moderatörlüğünde gerçekleşen seminere konuşmacı
olarak katılan Beypazarı Bey Konağı ve Çeşmelibağ İşletmeleri sahibi Adem Ertük
: “Beypazarı’nda tarım dışında hiçbir iş yapılmazken, ev pansiyonculuğuyla işe
başladık, gönüllülerle birlikte çalışarak, Beypazarı’nı açık hava müzesi haline
getirdik. Kişiye özel hizmeti öne çıkardık” dedi. Pazarlama stratejilerini
hazırlarken; iletişime önem verdiklerini, fırsat sitelerine reklam vererek
Beypazarı’nın tanıtımını öne çıkardıklarını anlatan Ertürk : “ Bütün bunları
yaparken tarihi ve doğayı koruyarak sürdürülebilir günlük turizm hareketini
canlandırdıklarını” anlattı.
SSC Tur
Ankara Bölge Müdürü Ömer ÖZCAN ise
Kongre Turizmini anlatmadan önce katılımcılara; özellikle öğrencilere, kendi
kariyer geçmişinden çok özel bir ders verdi. Akçakoca’nın Beyören köyünden
çıkıp, Turizm Mutfağı üzerine aldığı eğitimden sonra, Otelin Mutfağından, ön
büroya ve 26 yaşında Acenta Müdürlüğüne
kadar uzanan kariyer geçmişi ile ilgili hikayesi ilgiyle dinlendi.
Ömer Özcan
“ Kongre Turizmi için Akçakoca’nın Ankara ve İstanbul’a yakın mesafede olması
nedeniyle ideal bir yer olduğunu, hem iş, hem tatil anlayışlarının giderek
artması nedeniyle; bu taleplerin karşılanmasına yönelik çalışmalar yapılması
gerektiğini” anlattı.
Türkiye’nin
Dünyanın kongre merkezi olma yolunda yükselişe geçtiğini, beş yıl içinde ilk
sıralarda yer alacağına inandığını anlatan Sayın Özcan, M.İ.C.E ( 1- Meetings (Toplantı) -
Incentives (Teşvik Gezisi) - Congress (Kongre) - Exhibitions (Sergi) ) adı altında
toplanan bu hareketin içinde yer almak için markalaşmanın ve tanıtımın önemini
vurguladı.
Beypazarı
ile ilgili tanıtım çalışmalarından örnek veren Ertürk “ Seyahat Acentalarını
davet ettiklerini, masraflarını cebinden karşıladığını, başlangıçta bu tür
tanıtım organizasyonlarının şart olduğunu” söyledi.
Sayın Arif
Güngör ise; “ Akçakoca içinWeb sitesi çalışmalarına başladıklarını, Deniz
Turizmi dışında, diğer aylarda Turizmi canlandırmak için tüm kurum ve
işletmelerle birlikte hareket edilmesinin önemli olduğunu “ açıkladı.
Akçakoca’nın
Turizmde marka olması için Üniversite tarafından başlatılan bu çalışmalar
kalabalık öğrenci topluluğunun yanı sıra, işletmeciler ve medya tarafından ilgi
ile izlendi.
Yorumlar
Yorum Gönder